Turul Habsburgic-partea a 2-a

Astazi voi continua sa va povestesc intamplarile din excursia noastra habsburgica. Austria ne intampina.

Dupa ce am vizitat castelul Kreuzenstein, situat la nord de Vienna, asemuit de mine cu Castelul Huniazilor din Romania, ne-am continuat drumul spre Salzburg. In prima faza, am ocolit orasul pentru a merge direct la o pestera de gheata, cea mai mare din Europa (Eisriesenwelt), situata la aproximativ 60 de km. de Salzburg.
Localizare EisrisenweltAm condus pana in apropiere de telecabina ce ducea la pestera. De acolo am mers pe jos cam 10 minute. Pestera poate fi vizitata pana la ora 4 in timpul verii. Am prins o vreme ideala. Costul este de 24 EUR pentru intrare. Biletul include turul in limba engleza sau germana, precum si telecabina pana la pestera. Intre telecabina si pestera mai urci circa 10 minute. Merita toti banii. PesteraAjunsi la intrare, am fost intampinati de ghid. Acesta ne-a dat niste lampi cu care urma sa luminam. Va intrebati probabil de ce lampi. Nu era iluminata? Raspunsul este da. Pestera nu este iluminata deoarece se dorea ca vizitatorul sa simta pe pielea lui experienta traita de cei ce o vizitau la inceputul secolului 20. Temperatura in pestera era de sub 0 grade Celsius, iar gheata avea grosime de zeci de metri. Un moment superb a fost acela in care ghidul ne-a cerut sa stingem lampile. Nu vedeam nimic si era liniste deplina. O traire incredibila. Am observat si un „mamut” din gheata, Poate peste cativa ani se va transforma in alta fiinta. Depinde numai de fenomelul de acumulare al ghetii. Dupa ce am iesit din pestera, am avut frisoane deoarece temperatura de afara era mult peste cea din pestera.  Mi-am revenit rapid insa. La iesire, o panorama superba asupra localitatii Werfen se intrevedea. Valea in care se afla asezarea era strabatuta de un rau, o cale ferata si de autostradPestera 2a ce lega Salzburg de Villach. Pe o culme langa Werfen se afla Erlebnisburg Hohenwerfen (castel). Peisajul din acesta zona era unul carstic, in care am putut observa grohotis, precum si grote, pesteri si doline. Presupun ca valea in care se afla Werfen a fost creata prin eroziune fluviala de raul Salzach. Ajunsi in parcare, am plecat pentru a vizita orasul lui Mozart.

Werfen

Salzburg este al 4-lea oras ca marime din Austria. El leaga Viena de Bavaria sau Germania de Balcani. Este foarte bine pozitionat, pe valea aceluiasi rau Salzach, la poalele Alpilor. Arhitectura orasului este una baroca, iar cladirile sunt dominate de Dom si Festung Hohensalzburg (castel). Salzburg 2Aici am servit un snitel vienez gatit de niste indieni. A fost chiar bun si a costat 10 EUR. Salzburg este plin de viata. Am remarcat turisti din toate colturile lumii. Exista un pod ce trece peste rau unde cuplurile prind lacate cu mesaje romantice. Dupa ce ne-am plimbat prin centru, am fost sa vedem si casa lui Mozart. Desi este un oras mic, merita sa iti petreci mai mult de cateva ore aici. Noi am stat numai o seara. Aveam cazare in zona Werfenweng, la 65 km. distanta de Salzburg.

Cazarea a fost la Haus Alpenflora, Am gasit destul de greu acest loc pentru ca era intuneric. Apartamentul a costat aproximativ 140 EUR pentru o noapte. Werfen 2A 2-a zi ne-am dat seama in ce minunatie de loc ne aflam. Privelistea era una splendida. Am mers sa facem cateva poze. Ce observati in fotografia alaturata sunt Alpii Orientali. Zona parea o fortareata iar muntii zidurile acesteia. De la Haus Alpenflora, ne-am indreptat catre Slovenia. Autostrada era plina de tunele. La un moment dat am prins o coada de cativa km. Ne tot intrebam ce se intampla. Inainte de un tunel, era o statie de taxare. Am platit undeva la 11.5 EUR. Nimeni nu claxona. Drumul era plin de masini cu rulote inmatriculate in Germania.

Urmatoarea destinatie a fost Lacul Bled, situat in NV Sloveniei. Este un paradis peisagistic. Lacul are in centrul sau o biserica si este marginit de un castel si numeroase zone de cazare, restaurante. BledVizita la castelul din Bled ne-a costat undeva la 9 EUR. De aici poti vedea o panorama frumoasa a lacului. Poti ajunge usor de pe autostrada ce leaga Ljubljana de Salzburg sau cu trenul din Ljubljana.

De la Bled, am plecat spre Ljubljana. Acest oras, cel mai mare in Slovenia, se afla exact in centrul tarii. Ljubliana 1Leaga Budapesta de Italia si Croatia de Germania. Din acest punct ajungi repede oriunde in Europa Centrala si de Sud. Tot aici am innoptat. Cazarea a fost 90 EUR pentru toti 4. Am fost cazati la un camin de studenti foarte aproape de centru. In Ljubliana am urcat la cetate si ne-am plimbat prin centrul istoric. La cetate se poate ajunge cu funicularul sau pe jos. De aici poti face fotografii la tot centrul orasului. Pe strazile din capitala slovena era foarte multa animatie. La un moment dat, am vazut un o trupa venita din Elvetia ce sustinea concerte cantand la saxofon in strada. Era compusa dintr-un MC si mai multe persoane ce cantau la instrumente. Au interpretat spre exemplu Insomnia de la Faithless. Suna foarte bine. M-am intalnit inclusiv cu o romanca din Oradea ce venise sa viziteze orasul impreuna cu un prieten din Munich, Germania. Si ei erau pentru prima data aici. Un loc ce nu trebuie ratat in Ljubliana este podul cu dragoni.

Desigur, nu se putea sa nu am parte si de peripetii. In momentul in care am coborat de la castel, telefonul mi s-a inchis iar eu m-am ratacit de ceilalti. I-am cautat in centru insa nu am dat de ei. A trebuit astfel sa ma intorc in parcare si sa imi incarc un pic telefonul pentru a da de ei. Intr-un final, dupe ce i-am sunat, am dat de ei prin centru. In cautarea mea, am descoperit si alte lucruri interesante in Ljubljana, inclusiv acel grup elvetian despre care v-am vorbit mai sus.

Ziua urmatoare am plecat spre Croatia. Mai multe va voi povesti in Turul Habsburgic-partea a 3-a. De asemenea, va voi spune cum am ajuns noi in Bosnia si impresia despre acel loc.

Calatoria este probabil cea mai frumoasa poveste! Traieste-o!